Formula 1 VPN-Suomi

Kotia kohti

01.01.2012, mainiot

matkoilla on tapana alkaa ja päättyä. Tänään matkamme siis päättyy ja lähdemme illalla klo 23.58 kohti Amsterdamia. Oulussa ollaan huomenna 2.1 klo 18.10:) on ollut pitkähkö loma ja on ehditty taas nähdä ja kokea paljon.

30.12.2011, mainiot

Täällä on metroon ja muutamiin kauppakeskuksiin mennessä kuljettava metallinpaljastinten läpi ja vaikka ne ovat piipanneet sekä minulla että Tuomolla, ei meitä ole sen kummemmin tarkastettu. Olemme aamupäivällä käyneet puistossa ja kaupoilla, päivällä oltiin uima-altaalla jonkin aikaa, sitten syötiin ja lähdettiin ilmajunalla kauppakeskuksiin. 6 tuntia käveltiinja shoppailtiin, teimme kivoja ostoksia:) Päivällä lämpötila oli 37 astetta, joten …

29.12.2011, mainiot

Bangkokissa oltu nyt 3 päivää. Ei voi kyllä muuta kun ihmetellä, minne se kaikki tavaramäärä sopiikaan, mitä on täällä kaupan. Jonkin verran olemme tehneet ostoksia. Täällä ei ole kerrostaloissa ollenkaan kerrosta 13, koska se on epäonnenluku. Kukaan thaimaalainen ei kuulemma suostuisi asumaan kerroksessa 13. Näin suomalaisesta se tuntuu kyllä hassulta. Tänään on ollut kuuma päivä …

Bangkok

27.12.2011, mainiot

Loppuajan matkastamme vietämme Bangkokin miljoonakaupungissa, meille alkaa olla jo vähän tutumpi paikka. Mona ja Juho asuvat samassa hotellissa kanssamme. Tänään Mona, Juho ja Tuomo kävivät asioilla ja minä olin Edelin kanssa. Me käytiinkin kahdessa kauppakeskuksessa jotka ovat aivan hotellin lähellä. Edel kökötti kantorepussa ja seurasi ympäristöä mielenkiintoisena. Sitten uni voitti ja sain katsella kauppoja Edelin …

25.12.2011, mainiot

Jouluaattona aamupäivästä käytiin moottoripyörällä Cha Amissa, jossa on pitkä suora hiekkaranta ja paljon hotelleja. Rannat ovat täynnä tuoleja. Tämä paikka ei ole meidän mieleen. Paluumatkalla pysähdyimme pinemmälle, rauhallisella rannalle. Saimme suomalaisen jouluaterian ravintola Susannassa, jossa oli noin 100 suomalaista ruokailijaa. Oli hyvä ruoka ! Klo 23 yöllä kävimme vielä katolisessa kirkossa jouluyön messussa. Aatto ohjelma …

23.12.2011, mainiot

Kyllä täälläkin joulu näkyy – kaupat, ravintolat, hotellit ja kadut on koristeltu kuusin ja jouluvaloin. Ostoskeskuksissa soi joululaulut ja lahjoja ostetaan ja pakataan. Lapset jouksentelevat tontyulakitpäässä ja niissä on mitä kummallisimmin vilkkuvia valoja 🙂 Joulupäivä on täälläkin vapaapäivä. Niin se joulu on löytänyt tiensä myös buddhalaisten arkeen, mitähän varten he mahtavat joulua juhlia ???

23.12.2011, mainiot

Monenlaista puuhaa pitkin päivää – moottoripyöräilyä, rannalla käyntiä, ruokailua ulkona ja vähän shoppailuakin่. Tänään pyöräilimme Mustilla Vuorilla, Tiibetin buddhalaisuuden keskuksessa sekä katselimme maaseutua. Täällä on jo traktoreita käytössä, 3 vuotta sitten niitä ei juuri näkynyt. Uusia koteja rakennetaan maaseudulle aika paljon, olkimajat väistyy kivitalojen sijaan. Autoja maaseudulla näkyy yhä enemmän. Thaimaalaisetkin ovat oppineet syömään pikaruokaa …

21.12.2011, mainiot

Lähdimme tänä aamuna liikkeelle klo 9 suuntana Pu La O vesiputous aivan Myanmarin rajan tuntumassa. Matkaa sinne Hua Hinistä on noin 65 km. Menomatkalla tie oli hyväkuntoinen ja matka joutui aika ripeään. Vesiputous olikin luonnonpuistoalueella ja täällä luonnonpuistoon meno on maksullista: 2 hlöä 400 baht eli noin 10 e. Päätimme olla menemättä putoukselle, koska olemme …

Hua Hin

20.12.2011, mainiot

Saavuimme eilen Hua Hiniin, tuttuun kaupunkiin. Olemme tänään ajelleet moottoripyörällä maaseudulla ja Osuimme Uiville markkoinoille, joita olikin kahdessa paikassa muutaman kilometrin välimatkalla. Markkinapaikat oli rakennettu vedenäärelle monine puoteineen, ruokapaikkoineen sekä erilaisine veneajeluineen. Varsinaisia turistirysiä – me selvisivät niistä 2.5 eurolla ostaessamme kupit kahvia sekä 6 e shortsiostoksilla. Iltapäivällä kävimme tapaamassa Sirima Gueshousen henkilökuntaa, joiden kanssa …

18.12.2011, mainiot

Vietetty samassa paikassa rento pyhäpäivä. On tehty kaksi polkupyöräretkeä ympäristöön. Osuimme paikallisiin hautajaisjuhlan valmistelupuuhiin. Talon kuistilla oli jo alttari, ruumisarkku, kukkaseppeleitä ja lava-autolla paikalle tuotiin metallisia astioita lavallinen. Ihmiset kulkivat arkivaatteissa ees taas ja juttelivat, nauroivat. Ei ollu oikein hautajaistunnelma. Vainaja oli 57 vuotias, joka oli kuollut omassa vuoteessaan. Olemme uineet, löhöilleet aurinkotuoleissa sekä seurattu …

17.12.2011, mainiot

Ollaan edelleen Pranburissa. Meillä on ollut tämän päivän moottoripyörä vuokralla ja on ajeltu ympäristössä. Täälläon ollut tosi kovatuuli ja meri on myrskynnyt. Yksi kalastaja-alus oli haaksirikkoutunut vasten aallonmurtajaa, tavarat veneestä kulkeutuivat aaltonen mukana pitkin merta. Kun kävimme kävelemässä aallomurtajan päässä, laiva kelluu jo kyljellään ja hinkkasi aallonmurtajan kiviä vasten. Todennäköisesti alukseen oli tullut moottorivika ja …

Pranburi

16.12.2011, mainiot

saavuttuamme Pranburin keskustaan, otimme avolavataksin( muunlaisia takseja täällä ei ole ). Taksi sai tovin ajella ja hakea majapaikkaamme. Vihdoin ja viimein olimme perillä ! Resort on joen ja meren yhtymäkohdassa ja joen toisella puolen on Pienempi kylä nimeltään Paknampram. Jokirannassa on suuret määrät kalastaja aluksia jotka lipuvat joella edestakaisin. Tämä on Kiva ja hieno Resort. …